شناسایی فضاهای بلا استفاده در مدارس

مجموعه: اخبار سیاسی و اجتماعی تعداد بازدید: 6
شناسایی فضاهای بلا استفاده در مدارس



معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به تمام معاونین تربیت بدنی ابلاغ کردیم فضاهای موجود بلا استفاده مدارس را شناسایی کنند، گفت: تلاش داریم دانش آموزان دختر در فضای امن، حداقل فعالیت‌های حرکتی زمینی را به راحتی انجام دهند.

مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما برای سال ۹۸ تحکیم و تعمیق انجمن‌های ورزشی است، گفت: قصد داریم برنامه “حیاط پویا” را به “مدرسه پویا” تبدیل کنیم.

وی افزود: دیدگاه ما این است که باید همه جای مدرسه محل تحرک و پویایی دانش آموزان باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ویژگی‌های طرح مدرسه پویا گفت: ویژگی مدرسه پویا این است که آن را از حالت کشیدن تصویر روی زمین و کف حیاط مدرسه به حالت سه بعدی تبدیل کرده و از دیوارهای مدرسه و سایر امکانات موجود نیز استفاده کنیم تا دانش‌آموزان به انجام فعالیت‌های حرکتی ترغیب شوند.

حمیدی افزود: به عنوان مثال در صورت امکان می‌توان با رعایت مسائل ایمنی دیوارهای صخره نوردی یا میله بارفیکس در مدرسه نصب کرد. دیوارهای راهروها جای خوبی هستند که در آنجا نقوشی طراحی کنیم تا مواقعی که باران و برف می‌بارد دانش آموزان بتوانند در داخل راهروها از این تصاویر و حرکت‌ها استفاده و نرمش کنند.

وی با بیان اینکه به تمام معاونین تربیت بدنی ابلاغ کردیم فضاهای موجود بلا استفاده مدارس را شناسایی کنند، گفت: ما مدارسی که زیرزمین داشته باشند را به خصوص در دوره ابتدایی و سه پایه اول در صورت امکان تغییر کاربری می‌دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش داریم دانش آموزان دختر در فضای امن، حداقل فعالیت‌های حرکتی زمینی را به راحتی انجام دهند. علاوه بر این برخی مکان‌های ورزشی می‌توانند پایگاهی برای محلات شوند که افراد خارج از ساعت مدرسه نیز بتوانند ورزشی را تعقیب کنند و این یکی از کارهای ویژه‌ای است که اخیراً شروع کرده‌ایم.

انتهای پیام



Source link

مطالب مرتبط

نظر شما !!!

نظر شما برای “شناسایی فضاهای بلا استفاده در مدارس”

قالب تفریحی